تأثیرات مخرب دروغ در زندگی زناشویی | عدم اعتماد چگونه بر یک رابطه تأثیر می گذارد؟

دروغ در زندگی زناشویی

5/5 - (1 امتیاز)

تأثیرات مخرب دروغ بر زندگی زناشویی

ازدواج برای هرکسی چالش برانگیز است ، اما اگر با شخصی ازدواج کنید که دائما دروغ می گوید ، رابطه شما در معرض فرسایش است. اهمیت پیوندی که بر اساس اعتماد ساخته شده قابل تأیید است و اگر متوجه شوید که شریک زندگی شما سالهاست که با دروغ با شما زندگی می کند ، ممکن است احساس کنید که حتی او را نمی شناسید. برای استحکام بخشیدن به ازدواج خود ، رفتار کاملاً صادقانه با همسرتان را تمرین کنید. دروغ در زندگی زناشویی تاثیرات عمیق بسیاری میگذارد و دلیل بسیاری از جدایی ها خواهد بود.

عدم اعتماد

به گفته استن دیل ، کارشناس روابط بین المللی و بنیانگذار موسسه آگاهی انسانی ، هیچ عشق بدون اعتماد وجود ندارد. روابط شما می تواند از طریق برقراری ارتباط با یکدیگر تقویت یا از بین برود و اگر ارتباط شما بر اساس دروغ باشد ، هیچ پایه و اساس محکمی ندارد. دکتر چارلز و الیزابت اشمیتز گزارش می دهند که زج هایی که سالیان دراز با هم تفاهم دارند و زندگی خوبی را انجام می دهند کسانی هستند که اظهار می کنند سطح اعتمادشان به همسرشان 100 درصد است. این افراد اهمیت صداقت با شریک زندگی خود را درک می کنند و همیشه حقیقت را حتی به  یک دروغ کوچک نیز ترجیح میدهند.

عدم صداقت و دروغ در زندگی زناشویی

اگر دائماً به همسرتان دروغ بگویید ، باری سنگینی را که به دنبال داشتن یک زندگی فاقد صداقت همراه است ، بر روی دوشتان احساس خواهید کرد. این امر باعث ایجاد استرس و ناراحتی عمومی در شما و همچنین احساس قطع ارتباط با همسرتان خواهد شد. در “روانشناسی امروز” ، لیندا بلوم LCSW و چارلی بلوم  MSW  گزارش می دهند که عدم صداقت در روابط باعث می شود زوجین شروع به احساس سردی و خشکی در رابطه ، از بین رفتن جذابیت زندگی مشترک و حتی احساس شرم برای ادامه دادن با طرف مقابل نمایند.

عدم شناخت واقعی

گفتن دروغ در زندگی زناشویی به صورت مداوم ممکن است منجر به احساس انزوا و احساس عدم شناخت واقعی از همسر گردد. از آنجا که هدف از رابطه زناشویی شناخت عمیق احساسات و عواطف طرف مقابل است، دروغ و عدم صداقت باعث خواهد شد به این موضوع خدشه وارد شود و در عوض منجر به احساس ناآرامی و استرس در روابط گردد. از آنجا که شما یک سبک زندگی اصیل را انتخاب نمی کنید. به دلیل اینکه عدم صداقت باعث خواهد شد طرفین نتوانند درک واقعی از هم داشته باشند پس طبیعی هست که نتوانند عشق واقعی را به همدیگر ابراز نمایند و در نتیجه به مروز زمان باعث سردی و عدم رضایت در روابط یا همسر منجر خواهد شد.

حتما بخوانید
تعریف درونگرایی و ویژگی های افراد درونگرا چیست؟

طلاق

بیشترین آمار طلاق به خاطر تأثیرات مخربی است که دروغگویی بر روی یک رابطه دارد

دروغ در زندگی زناشویی از عوامل ایجاد بسیاری از طلاق ها شده ایت و بسیاری از خانواده ها به خاطرات تاثیرات منفی دروغ در زندگی زناشویی آنها را به پایان راه می رساند. اعتماد و اطمینان زوجین به یکدیگر از عوامل مهم در برقراری یک زندگی مشترک هستند و اگر بنا به هر دلیلی اعتماد بین زوجین سلب شود به سختی می توان این اعتماد را برگرداند و حتی گاهی غیر ممکن می شود و منجر به جدایی خواهد شد.

بنابراین همیشه سعی کنید با همسرتان صادق باشید و هرگز به او نارو نزنید زیرا او حامی شما و مطمئن ترین کسی است که همیشه به او اعتماد کنید.با صداقت و یکرنگ بودن با همسرتان مشکلات خود را مطرح و برطرف کنید تا جدایی و طلاق در زندگی شما راه نیابد.

عدم اعتماد چگونه بر یک رابطه تأثیر می گذارد؟

اعتماد بخشی از پایه و اساس یک رابطه سالم است. اعتماد شکسته در روابط منجر به افسردگی ، اضطراب و ناامنی می شود. این رابطه می تواند از عدم صمیمیت رنج ببرد. عدم اعتماد به رابطه ، راه را برای مشکلات دیگری باز می کند که در صورت حل نشدن ، ممکن است هر آنچه باقی مانده را از بین ببرد.

افسردگی

کریستن مک کلور ، درمانگر ، در مقاله خود با عنوان “مسائل اعتماد در روابط” ، بی اعتمادی به یک شریک زندگی در روابط می تواند باعث احساس افسردگی شود. یک شریک زندگی می تواند از یک اتفاق در رابطه مثل خیانت همسر دیگر به او اعتماد نداشته باشد. هنگامی که اعتماد در یک رابطه شکسته شد ، یکی از طرفین شروع به زیر سوال بردن کل رابطه می کند. شریکی که احساس می کند کل این رابطه بر اساس دروغ بوده است می تواند افسرده شود. و افسردگی نیز یکی از اثرات مخرب دروغ بر زندگی زناشویی می باشد.

صمیمیت کاهش می یابد

سوظن به یک شریک زندگی معمولاً شخص را بر آن می دارد که از نظر جسمی از همسر خود دور شود. کاهش صمیمیت زمانی اتفاق می افتد که یک شریک زندگی اعمالی را ناجام دهد که بی اعتمادی را بیشتر کند ولی در حل و فصل تعارضات کوششی نکند.

حتما بخوانید
سه راه برای تغییر دیدگاه و غلبه بر افکار اضطراب آور

اضطراب

میزان افزایش اضطراب پس از قطع اعتماد در یک رابطه رخ می دهد. مثلا زن نگران است که همسر به خاطر داشتن یک رابطه نامشخص مدام دروغ بگوید یا فریب کاری نماید. شاید زن شروع به بی اعتمادی به همکاران یا دوستان خود کند.

ناامنی

عدم اعتماد در رابطه باعث ایجاد ناامنی در یک زندگی مشترک می شود. ریک ناوئرت ، روانشناس ، در مقاله PsychCentral ، “ناامنی روابط را از بین می برد” می گوید: خانم هایی که به همسر خود تردید و عدم اعتماد دارند، کم کم شروع به رفتار کنترل کننده نسبت به شوهر خواهند کرد. او در تلاش است در طول روز بی وقفه با همسر خود تماس بگیرد یا به او پیام می دهد. رفتارهای ناامن مانند این باعث می شود که همسران کم کم از یکدیگر دور شوند.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر در این مورد و مشاوره و راهنمایی بیشتر به بخش مشاوره آنلاین و یا مشاوره خانواده بروید.

مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *