سه راه برای تغییر دیدگاه و غلبه بر افکار اضطراب آور

درمان سریع استرس و اضطراب

لطفا به کیفیت مقاله امتیاز دهید

در این مقاله میخواهیم به درمان سریع استرس و اضطراب بپردازیم و راه های غلبه بر استرس و اضطراب را بیاموزیم .

قرار است همه چیز از هم بپاشد.

فرزند من قرار است تصادف کند.

من هرگز نتوانستم به چیزی بزرگ حتی عالی دست پیدا کنم.

من مهارت خاصی ندارم فکر می کنم خانواده ام نیز با این موضوع مشکلی دارند.

اگر اتفاقی برای من یا شخصی که دوستش دارم بیفتد احتمالاً نمی توانم از عهده آن برآیم.

اگر آنها بدانند که واقعاً به چه چیزی فکر می کنم ، هیچ کس مرا دوست نخواهد داشت.

دفعه قبل که حرف خودم را زدم ، مثل یک احمق خود را جلوه دادم.

آیا این افکار و مشابه آن ها آشنا به نظر نمی رسند؟

این افکار و بسیاری افکار دیگر، مانند یک آهنگ تکراری در ذهن افراد مضطرب پخش می شود. همین باورها باعث تقویت نگرانی، ترس و اعتماد به نفس می شوند. شاید بدانید که این افکار برای سلامتی شما مفید نیستند، اما با این حال متوقف کردن آن ها غیرممکن است.

پس برای درمان سریع استرس و اضطراب چه باید کرد؟

اگرچه به جای تلاش برای جلوگیری از آن ها، بهتر است که از نزدیک به افکار خود نگاهی بیندازید و تفکراتی را که ذهن شما را با اضطراب و نگرانی پر می کند شناسایی کنید. نه این که افکار خود را قضاوت کنید یا خود را از شر آن ها خلاص کنید، فقط آن افکار را مشاهده کنید.

از خود بپرسید : آیا این افکار واقعیت دارند یا صرفاً پیش بینی های اضطراب آور هستند؟ چگونه می توان بین آنچه تهدید واقعی است و آنچه تنها زایده ذهن است، تفاوت قائل شد؟

وقتی افکار نگران کننده ای به ذهن شما خطور می کند، از ناظر درون خود آگاه باشید. این همان خود واقعی شما است که در زیر سطح افکارتان ساکن شده است.

هنگام مشاهده می توانید افکاری را که در ذهن شما جریان دارند تماشا کنید. در آن لحظات اضطراب و نگرانی، اگر بتوانید به خود درونیتان دسترسی پیدا کنید توانایی تشخیص بهتر بین واقعیت ها و افکار ناشی از اضطراب را خواهید داشت.

حتما بخوانید
مشاوره شغلی

درمان استرس و اضطراب

در زیر 3 روش برای تغییر دیدگاه و غلبه بر اضطراب آورده شده است.

روش های تغییر دیدگاه و غلبه بر اضطراب

سعی نکنید افکار خود را متوقف کنید.

شما بارها تلاش کرده اید تا افکار اضطراب آور خود را متوقف کنید. اکثر ما می دانیم که برخی از این افکار برای ما چندان مفید نیستند، با این حال، چیزی که بیشتر مردم با آن لج می کند این نیست که آن ها فکر می کنند، بلکه این است که آن ها باور دارند که تمامی افکار آن ها درست هستند. گرچه یادآوری آن مهم است، اما در لحظات اضطراب آور، افکار ناشی از اضطراب واقعیت نیستند، بلکه آن ها صرفاً ابتدایی ترین قسمت های مغز ما هستند که در برابر تهدید قابل درک، واکنش نشان می دهند. بنابراین، به جای تلاش برای متوقف کردن افکار خود، سعی کنید، ناراحتی خود را از آن افکار موجود تشخیص دهید و بدانید که این افکار حقیقت را نمی گویند.

درمان کردن سریع استرس و اضطراب

در لحظه حضور داشته باشید

یکی از بهترین روش های درمان سریع استرس و اضطراب ، این است که در لحظه زندگی کنید. اگر کاملاً با لحظه فعلی در ارتباط باشید، نگرانی نمی تواند در درون شما شکوفا شود. اضطراب زمانی اتفاق می افتد که در گذشته زندگی کنیم یا از نتایج آینده بترسیم. سعی کنید خود را به زمان اکنون و همین لحظه بیاورید و لحظه به لحظه و بدون قضاوت زندگی کنید. این به شما کمک می کند تا ذهن خود را متمرکز کرده و از احساس اضطراب بی دلیل دور شوید.

پیش قدم و فعال باشید

اگر مبارزات، مشکلات یا مسائلی در زندگی شما به وجود آمد و نگرانی هایی در ذهن شما ایجاد شد، فعال بودن می تواند شما را از فکر کردن به همه سناریوهای بدتر باز دارد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا برای مقابله با مشکلات زندگی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

از خود بپرسید که واقعاً در چه مورد نگران هستید و آیا کاری می توانید در این زمینه انجام دهید. در صورت وجود راه حل هایی، پیش قدم باشید و راهی برای عبور از آن پیدا کنید.

برای تغییر دیدگاه خود و درمان سریع استرس و اضطراب ، افکار خود را تماشا کنید و از هرگونه ایده یا احساس نگران کننده ای که در ذهن شما ظاهر می شود آگاه شوید. به خود یادآوری کنید که آن افکار پر از نگرانی، واقعیت نیستند. لحظه ای وقت بگذارید و فکرهای مضطرب را برای آنچه که هستند بپذیرید، حقیقت را دریابید و خود را به لحظه فعلی بازگردانید.

حتما بخوانید
اختلال شخصیت وابسته چه علائمی دارد؟

برای رزرو وقت مشاوره خانواده و یا همچنین رزرو مشاوره آنلاین ، همین حالا با حال خوب تماس بگیرید!

دررمان مشکلات روانیمشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *