لطفا به کیفیت مقاله امتیاز دهید

در این بخش قصد داریم که با استفاده از روش مختلف راه های درمان افسردگی , حال خوب زندگی را دوباره بهتون بازگردانیم . زمانی که شما افسرده و نگران هستید، احساس اینو دارید که هیچ‌وقت از زیر سایه تاریکی بیرون نخواهید رفت. با این حال ، حتی شدیدترین اضطراب ها نیز قابل درمان هستند. برای همین اگر واهمه جلوی زندگی موفق شما را گرفته است، برای کمک گرفتن عجله کنید و در ادامه این محتوای راه های درمان مختلف اضطراب با ما همراه باشید. درمان‌های پریشانی اضطراب و استرس، دارای تغییرات در سبک زندگی بعضی از روش معالجه افسردگی هستند که می‌توانند بیماری افسردگی را معالجه کند. برای آشنایی بیشتر با این روش‌های راه های درمان افسردگی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

یاد گرفتن روش درمان افسردگی به شما این امکان را می دهد که بدانید کدام روش برای شما مناسب تر است. از درمان‌های روانشناختی گرفته تا مصرف دارو تا تحولات سبک زندگی و اتخاذ سبک‌های زندگی سالم‌تر، راه های درمان زیادی وجود دارند که می‌توانند برای چیره شدن بر اضطراب به شما کمک می کنند و احساس شادی و لذت را دوباره در شما ایجاد می کنند. همانطور که دو نفر دقیقاً یک نوع افسردگی نمی‌گیرند، درمان افسردگی نیز با هم مشابه نیستند و هیچ درمانی نیست برای تمامی افسردگی‌ها مناسب باشد. یک درمان که برای یک نفر پاسخ می‌دهد، ممکن است برای شخص دیگری جواب ندهد. بهترین روش این است که تا حد ممکن درباره راه های درمان افسردگی آگاهی کسب کنید و بر اساس نیاز خودتان یک گزینه درمانی مناسب را با کمک پزشک انتخاب کنید.

 

 

نکات مهم درباره راه های درمان افسردگی

تا جایی که امکان دارد در مورد افسردگی خود بیشتر تحقیق کنید و بدانید زیرا در این زمینه یادگیری از اطلاعات درمان باعث می شود تا شما به نتیجه آرامش دلخواهتون برسید. همینطور باید در بابت این موضوع باید حلاجی کنید که هیچ معضلی در هنگام فهمیدن راه های درمان ضد افسردگی برای شما پیش نیاید. رصد کردن راه های درمان افسردگی وقت‌گیر است. و امکان دارد برای تفتیش کردن درمان و پشتیبانی مناسب خود نیاز بهامتحان و خطا داشته باشید. مثلاً اگر به دنبال درمان هستید، ممکن است پیدا کردن درمانگر خوب و مناسب شما کمی به وقفه بیفتد . یا ممکن است یک داروی ضد افسردگی را امتحان کنید تا ببینید که اگر روزی نیم ساعت پیاده روی کنید به آن دیگر محتاج نخواهید بود . شما باید تغییرات و آزمون و خطا را پذیرا باشید.

درمان اختلال افسردگی شدید وضعیتی است که در آن احساسات می‌ توانند از مقدار بسیار پایینی تا سطح بسیار بالایی از حالت بی قراری و افسردگی تغییر و تحول کنند از درمان افسردگی و اضطراب مغایرت بسیاری وجود دارد. درمان افسردگی و نگرانی باید همراه با یکدیگیر باشد.

حتما بخوانید
مشاوره قبل از ازدواج و مزایای آن

خیلی به مصرف دارو های کاذب تکیه نکنید . چون با وجود این که دارو می‌ تواند نشانه افسردگی را بهبود کند، ولی برای مصرف طولانی مدت بدرد بخور نیست. درمان‌ های دیگری همانند ورزش و معالجه کردن می‌ تواند همانند دارو تاثیر گذار باشد و حتی می تواند عملکرد بسزایی را داشته باشد و  تاثیرات بسیار بسزای را نیز نداشته باشد. و اگر می‌ خواهید که دارویی را امتحان کنید ، حتما این نکته را به یاد داشته باشید که دارو در فواصل زمانی از بهترین تاثیرات را خواهد داشت که تغییرات و تحولات در سبک زندگی نیز نمایان شود.

 

راه های درمان افسردگی با تغییر سبک زندگی

تغییر و تحول در سبک زندگی باعث یکی از ساده‌ترین و در عین‌ حال مهم‌ترین و مفید و کاربردی‌ترین رویکرد های بهبود افسردگی می‌باشد. حتی برخی از روش‌های درمان نیز در سایه‌ی تغییر سبک زندگی بهتر عمل خواهند کرد. بعضی‌ اوقات تغییر سبک زندگی و حال ‌و هوای فرد بیمار باعث این می‌شود که به پیگیری درمان هیچ نیازی وجود نداشته باشد. ورزش روزانه به‌اندازه‌ی کافی درمان دارویی می‌تواند موثر باشد. ورزش باعث می‌شود تا مواد شیمیایی نشاط‌ آور و انرژی‌بخشی چون سروتنین و اندورفین در مغز آزاد شوند و سلول‌های مغزی رشد کنند؛ کاری که داروها به‌ طور مصنوعی انجام می‌دهند. ورزش‌هایی مانند بدنسازی یا پیاده روی ساده نیزاز جمله ورزش‌های مناسب برای بهبود افسردگی هستند.

وجود هر گاهی از اضظراب و غصه بخش عادی از زندگی روزمره است. اما اگر بخوایم هر روز خودمان را با این نوع غم و آشفتگی در شرایط اسفناک بیندازیم ؛ محتمل بر این که از نشانه ها چیز دیگه ایی است. آشفتگی نوعی معضل دورنی است که با احساس اندوه عمیق ، نا امیدی و تهی به سراغمان می‌ آید.

اگر از حدی مفرط فراتر برود ، سبب این می‌ شود که تا دیگر از چیز هایی که دوست داشتیم؛ هیچ بره خاصی نبریم. البته این تاثیر کمی است که زیاد تر هم می‌ شود ، و تا جایی که ممکن است فعالیت‌ های روزمره ، کار و زندگی را به طور کلی مختل می کند. درمان بهبود افسردگی با ترفند های دارویی یکی از مسلک های تنظیم این مشکل است. برای بهره گیری از دارو باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. اما از عامل های دیگری هم روی کنترل و درمان افسردگی تاثیر گذارند که آن را به عنوان تغییر سبک زندگی می‌ شناسند.

 

 

استفاده از روان‌ درمانی برای راه های درمان افسردگی

اگر هیچ نشانه بیماری برای علائم افسردگی در شما وجود ندارد، روان درمانی می‌تواند یک درمان بسیار تاثیر گذار برای شما باشد. چیزی که از روان‌درمانی یاد خواهید گرفت به شما مهارت و بصیرتی می‌دهد تا احساس خوب و بهتری داشته باشید تا بتوانید جلوی بازگشت افسردگی را در خودتون بگیرید. انواع مختلفی از راه های درمان افسردگی در این گروه موجود هستند. سه روش معمولی ‌تر آنها که در درمان افسردگی استفاده می‌شوند عبارتند از درمان روانشناختی، درمان میانه فردی و درمان روان پویشی. در بیشتر لحظات از یک رویکرد ترکیبی استفاده می‌شود.

حتما بخوانید
مشاوره اعتیاد در مرکز حال خوب زندگی

در بیشتر از انواع درمان‌ها به شما تکنیک‌های عملی برای چگونگی تجدید نظر در افکار منفور و به‌کارگیری مهارت‌های رفتاری برای مبارزه با افسردگی را به شما یاد می‌دهند. همچنین، این راه های درمان افسردگی می‌توانند به شما کمک کنند تا به ریشه افسردگی خود برسید و بفهمید که چرا چنین احساسی دارد، چه عاملی باعث افسردگی شما شده است و برای سالم ماندن چه باید بکنید.

یکی از دقیق ترین و مهم‌ترین نشانه افسردگی احساس و مهم ترین آن نا امیدی و در هم شکستگی و متمرکز بر معضلات  است. راه های بهبود درمان افسردگی که در گروه مشاوره های روانشناسی قرار دارند ، به شما کمک می‌ کنند تا به عقب برگردید و ببینید که چه چیزی در افسردگی شما تأثیر بسزایی داشته و چطور می‌ توانید تغییرش دهید. صحبت با یک روانشناس مورد اعتماد می‌ تواند عملکرد و نتیجه مثبتی درباره روش‌ های مثبت تنظیم چالش‌ ها و اختلالات زندگی را برای شما فراهم سازد.

 

آیا افسردگی خود به خود رفع می شود؟

هر چند امکان دارد دوره افسردگی خود به­ خود حل شود. اما در بهترین موقعیت و حالت این وضعیت ممکن است چند ماهی طول بکشد. در این مدت نیز صدمه معطوفی به ذهن و زندگی شخص وارد می‌ ­کند.

به باور متخصصان ، برا فروختگی که در اثر آشفتگی در مغز رخ داده می شود به گذر زمان نیز سبب زوال شدن اعصاب می‌­ شود. این چرخه به تغییرات آسیب زا در مغز دامن می‌ ­زند و به ­طوری که بهبود فرد افسرده در آینده دشوار تر خواهد شد.

هر دوره افسردگی که بیش از دو هفته طول بکشد ، نیاز به امتحان کردن یکی از راه چاره های درمان افسردگی وجود دارد. هر چه قدر هم درمان بهبود زودتر شروع شود ، برای فرد مبتلا بهتر خواهد بود.

زیرا بالاترین احتمال بهبودی کامل نشانه و جلوگیری از بازگشت افسردگی در صورت درمان زود موقع اتفاق بیفتد . باری که افسردگی بر دوش فرد گذاشته می شود، آن­ قدر سنگین است که می‌ تواند اصلی­ ترین و متداول ترین دلیل برای نرفتن به سر کار و پایین آمدن میزان فعالیت شود. این بیماری همچنین تاثیر تخریب گری بر روی روابط ، زندگی خانوادگی ، سلامت جسم می­‌گذارد.

برای درمان گرفتن و مشاوره فردی و همچنین مشاوره خانواده می توانید با ما در ارتباط باشید.

دررمان مشکلات روانیمشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *