سردی در رابطه جنسی | اختلال عدم تمایل در رابطه جنسی بین زوجین

Sexual Reluctance

لطفا به کیفیت مقاله امتیاز دهید

سردی در رابطه جنسی

سردی در رابطه جنسی ( Sexual Reluctance ) عدم تمایل یا بسیار کم تمایل به خیالات یا فعالیت های جنسی به طور مداوم یا به صورت تکراری است.

پزشک با در نظر گرفتن عوامل جنسی از قبیل سن یا شرایط زندگی فرد ، تصمیم می گیرد که آیا میل جنسی کاهش یافته یا به طور کامل وجود ندارد. این اختلال باعث ایجاد یک مشکل یا ناملایمات مشخص در روابط بین فردی می شود.

از آنجا که بخش مهمی از اختلالات عملکرد جنسی “اختلالات در سردی در رابطه جنسی ” است ، در سالهای اخیر این نسبت رو به افزایش است.

یافتن ارتباط بین هورمون ها و تمایلات و رفتارهای جنسی دشوار است. هورمون های جنسی زنان در اکثر مواقع از موقعیت های مختلف مانند قاعدگی ، شیردهی ، بارداری و یائسگی تغییر می کنند. علیرغم این اطلاعات ، نشان داده شده است که بین دفعات زنان در ایجاد رابطه جنسی و سطح هورمون تستوسترون که در مرکز این چرخه است همبستگی وجود دارد.

در حالی که زنانی که اکراه جنسی یا سردی در رابطه جنسی را تجربه می کنند ممکن است از محرک های جنسی لذت بسیار کمی ببرند یا به هیچ وجه حاصل نشوند ، اما ممکن است هیچ عملکرد دستگاه تناسلی در سطح فیزیولوژیک نداشته باشند. بنابراین ، در هنگام رابطه جنسی ، روانکاری ، که ناشی از تحریک مکانیکی آلت تناسلی مرد در واژن است ، نیز بسیار کم است. این زنان همچنین مشکلات ارگاسم دارند.

مطالب بیشتر —> مشاوره خانواده

نظر دانشمندان در ارتباط با سردی در رابطه جنسی

دانشمندان LoPiccolo و Friedman در مورد عوامل کم میلی جنسی یا سردی در رابطه جنسی ، در رابطه با عوامل شخصی ، شخصیت اجباری یا وسواسی ، مشکلات در هویت جنسیتی ، ترسهای جنسی و انزجار ، ترس از دست دادن کنترل جنسی اشاره می کنند. اصرارها ، انحرافات جنسی پوشیده ، ترس از بارداری ، افسردگی ، از دست دادن همسر و اضطراب درباره سن.

کمبودهای تأیید شده در رابطه از دست دادن علاقه به همسر ، اختلاف در فاصله مناسب بین دو نفر و اختلافات در ازدواج است. علاوه بر این ، دلایل دیگری از قبیل عدم مهارت جنسی در همسر ، ترس از صمیمیت ، اختلاف در همسران ، نابرابری قدرت ، رویکرد منفعلانه – پرخاشگرانه و عدم توانایی در آشتی دادن خواسته ها و عشق های جنسی ذکر شده است.

حتما بخوانید
اختلالات جنسی | انواع مشکلات جنسی در افراد | انواع درمان | حال خوب زندگی

شراینر-آنگل ادعا کرده است که در افرادی که دارای سردی در رابطه جنسی هستند ، میزان مواجهه با اختلالات خلقی دو برابر می شود. گفته می شود مهمترین دلیل بروز این اختلال کمبود کیفیت رابطه زناشویی است.

اختلال سردی در رابطه جنسی

اختلال انزجار جنسی وضعیت بسیار منفور یا کاملاً اجتناب کننده از برقراری رابطه جنسی با همسر است. زنانی که در این گروه قرار دارند ، از نظر ازدواج یا مشکلات عاطفی جدی تر ، درگیری های درون روانشناختی جدی تری نسبت به سایر اختلالات ، مشکلات رابطه ای و اختلالات شخصیتی مکرر دارند. ضربه هایی مانند تجاوز جنسی یا سواستفاده ممکن است باعث اختلالات بیزاری شود.

حل این مشکلات در مقایسه با سایر مشکلات جنسی سخت تر و زمان بر است.

برای ایجاد هماهنگی در زوجین که برای ایجاد رابطه درمان جنسی لازم است ، زمان بیشتری لازم است.

  1. اختلالات ارگاسم

این حالت عدم ارگاسم یا تاخیر انداختن آن به طور مداوم یا به طور مکرر پس از مرحله معمول تحریک جنسی است.

زنان مقدار زیادی از تنوع را در شدت یا نوع تحریک نشان می دهند که باعث ارگاسم می شود.

تشخیص اختلال ارگاسم در زن به قضاوت یک پزشک بالینی بستگی دارد که توانایی زن در رسیدن به ارگاسم کمتر از حد انتظار است ، که براساس ارزیابی سن زن ، تجربه جنسی و کفایت محرک های جنسی است.

اختلال ارگاسم باعث ایجاد یک مشکل قطعی یا ناملایمات در روابط بین فردی و سردی در رابطه جنسی می شود.

داشتن مشکل در رسیدن به ارگاسم بیشترین شکایت جنسی در کشورهای غربی است. اختلال ارگاسم را می توان به گروههایی از قبیل اولیه و ثانویه ، کلی یا موقعیتی تقسیم کرد.

پزوهش های مختلف بحث برانگیز ارگاسم به اجزای آن را به صورت واژن یا کلیتورال مطرح کرده اند. نظر استادان و جانسون این است که یک نوع ارگاسم وجود دارد.

به گفته کاپلان ، ارگاسم زن همیشه در واژن و اطراف آن قرار دارد و در این منطقه تجربه زیادی دارد.

Derogatis و Meyer تصریح کرده اند که زنانی که از اختلال ارگاسم رنج می برند ، احساس کمبود و تصاویر منفی در بدن دارند. در مقایسه با گروه کنترل ، زنانی که از اختلالات ارگاسم رنج می برند در مورد امور جنسی و فعالیت های خود کمتر قناعت می کنند و همسرانشان در مورد تنظیمات جنسی خود کمتر می دانند.

  1. اختلالات درد جنسی

دیسپارونیا (رابطه جنسی دردناک) و واژینیسموس

حتما بخوانید
اختلال ارگاسم | عوامل موثر در مشکل ارگاسم کدام اند؟ و چگونه درمان می شود؟

این حالت داشتن درد مداوم یا عودکننده تناسلی همراه با مقاربت جنسی است.

دیسپارونیا باعث ایجاد یک مشکل قطعی یا ناملایمات در روابط بین فردی می شود.

تعریف دیس پارونیا احساس درد در هنگام رابطه جنسی است. این درد به دلیل مشکلاتی در رطوبت واژن ، خراش و انقباض عضلات مانند حالت واژینیسموس است.

از آنجا که درد ممکن است در نتیجه دلایلی مانند آندومتریوز ، کیست تخمدان ، کیست بارتولین و عفونت های لگنی باشد ، معاینه زنان و زایمان ضروری است. در دیس پارونیا روانشناختی ، این درد انتظارات فوبی را در پی دارد.

واژینیسموس همچنین در میان اختلالات درد جنسی توصیف می شود.

درمان به طور کلی در اختلالات جنسی

در سالهای اخیر ، معمولاً درمانهای جنسی رفتاری مشکل مدار و کوتاه مدت بیشتر در درمان اختلالات جنسی و سردی در رابطه جنسی انجام می شود.

همراه با این ، بسته به سطح درگیری های درون روانشناختی ، روان درمانی های پویا و تحلیلی هنوز معتبر هستند. با این حال ، اثربخشی درمان های هورمونی و دارویی ، هیپنوتیزم و روش های کمک کننده موقتی است.

روش درمان جنسی مسترز و جانسون توسط بسیاری از پزشکان ، مهمترین مورد توسط H.Kaplan ، بهبود یافته است. پس از ارزیابی از بیمار ، می توان درمان های شخصی ، گروهی ، زوجی و زناشویی را انجام داد.

در درمان های جنسی ، این رویکرد دارای چهار ویژگی اساسی است

زن و شوهر با هم درمان می شوند

با ایجاد تغییر در رفتارها و زبانشان به زوجین در روابط جنسی و غیرجنسی خود کمک می شود تا ارتباط بهتری برقرار شود. هدف این است که با زوجین همکاری کنیم و مسئولیت غلبه بر مشکلشان را به آنها بدهیم.

برای رفع دانش کم و نادرست با اطلاع رسانی در مورد آناتومی ، فیزیولوژی و روانشناسی رابطه جنسی.

 

درمان مشکلات جنسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *