مشاوره قبل از ازدواج و مزایای آن

مشاوره قبل از ازدواج

5/5 - (2 امتیاز)

بررسی اجمالی

مزایای مشاوره قبل از ازدواج بسیار است و نوعی روش درمانی است که به زوجین کمک می کند تا خود را برای ازدواج آماده کنند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند اطمینان حاصل کند که شما و همسرتان یک رابطه قوی و سالم دارید – فرصتی بهتر برای یک ازدواج پایدار و راضی کننده. این نوع مشاوره همچنین می تواند به شما کمک کند نقاط ضعفی را که می تواند در طول ازدواج به مشکل تبدیل شود ، شناسایی کنید.

مشاوره قبل از ازدواج غالباً توسط درمانگران دارای مجوز معروف به درمانگران خانواده و ازدواج ارائه می شود. این درمانگران دارای مدرک تحصیلات تکمیلی یا تحصیلات تکمیلی هستند – و بسیاری از آنها تصمیم می گیرند که توسط انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا (AAMFT) معتبر شناخته شوند. مشاوره ممکن است از طریق نهادهای مذهبی نیز ارائه شود. در حقیقت ، برخی از رهبران معنوی قبل از انجام مراسم ازدواج به مشاوره قبل از ازدواج نیاز دارند.

چرا مشاوره قبل از ازدواج انجام می گیرد

مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوجین در بهبود روابط قبل از ازدواج کمک کند. شما تشویق می شوید در مورد موضوعات مربوط به ازدواج بحث کنید ، مانند:

  • امور مالی
    ارتباطات
    اعتقادات و ارزشها
    نقش در ازدواج
    محبت و رابطه جنسی
    تمایل به بچه دار شدن
    روابط خانوادگی
    تصمیم گیری
    مقابله با خشم
    اوقات با هم بودن

مزایای مشاوره قبل از ازدواج این است که کمک می کند تا توانایی برقراری ارتباط ، تعیین انتظارات واقع بینانه از ازدواج و رشد مهارت های حل تعارض را داشته باشند. علاوه بر این ، مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا نگرش مثبتی در مورد کمک گرفتن در جاده ها ایجاد کنند.

بخاطر داشته باشید که ارزشها ، نظرات و تاریخچه خود را وارد رابطه می کنید و ممکن است همیشه با همسرتان مطابقت نداشته باشد. به عنوان مثال ، سیستم های خانوادگی و اعتقادات مذهبی بسیار متفاوت است. بسیاری از زوجین تربیت بسیار متفاوتی را با الگوهای متفاوت برای رابطه و ازدواج تجربه کرده اند. بسیاری از افراد با اعتقاد به اینکه این امر نیازهای اجتماعی ، مالی ، جنسی و عاطفی آنها را برآورده می کند ، ازدواج می کنند – و این همیشه نیست. با بحث در مورد اختلافات و انتظارات قبل از ازدواج ، شما و همسرتان می توانید در دوران ازدواج بهتر یکدیگر را درک کرده و از آنها حمایت کنید.

چگونه برای مشاوه قبل از ازدواج آماده شوید؟

تنها آمادگی لازم برای مشاوره قبل از ازدواج یافتن یک درمانگر مجاز ازدواج و خانواده (LMFT) است. عزیزان و دوستان ممکن است توصیه هایی داشته باشند. بیمه گر بهداشت ، برنامه کمک به کارمندان ، روحانیون یا آژانس های بهداشت روان ایالتی یا محلی شما نیز ممکن است توصیه هایی را ارائه دهند.

قبل از تعیین جلسات با یک درمانگر خاص ، در نظر بگیرید که آیا درمانگر برای شما و همسرتان مناسب است یا خیر. ممکن است سوالاتی از این قبیل را بپرسید:

تحصیلات سوابق آموزشی و تربیتی شما چیست؟

آیا از طرف دولت مجوز دارید؟ آیا توسط AAMFT معتبر هستید؟

تجربه شما از مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

برنامه درمان هر جلسه چه مدت طول می کشد؟ انتظار دارم چند جلسه داشته باشم؟

هزینه ها و بیمه برای هر جلسه چقدر هزینه می گیرید؟ آیا بیمه من را قبول می کنید؟

مزایای مشاوره قبل از ازدواج وآنچه شما می توانید انتظار داشته باشید.

معمولاً از هر یک از شما خواسته می شود به طور جداگانه به یک پرسشنامه کتبی پاسخ دهید تا احساس شما نسبت به یکدیگر و رابطه را تعیین کند. این فرم ها همچنین می توانند نقاط قوت ، ضعف و مناطق احتمالی مشکل را شناسایی کنند. با هم ، شما و مشاورتان نتایج خود را تفسیر می کنید و درباره زمینه های ناراحتی یا اختلاف نظر مشترک بحث می کنید. شما برای کمک به غلبه بر چالش ها با شریک زندگی خود اهدافی را تعیین خواهید کرد.

حتما بخوانید
افسردگی چیست؟ هر آنچه باید در مورد افسردگی بدانید

علاوه بر این ، مشاوره ازدواج ممکن است از شما و همسرتان سوالاتی بپرسد تا دیدگاه های منحصر به فرد شما در مورد ازدواج را دریابد و انتظارات و خواسته های شما از ازدواج را روشن کند.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج

مزایای مشاوره قبل از ازدواج این است که شما و همسرتان گام هایی را برای اطمینان از پایداری و سعادت ازدواجتان برمی دارید. بهترین جلسات مشاوره قبل از ازدواج به زوج های نامزد دار مهارت های لازم را برای کنار آمدن با مسائلی که به ناچار در روابط صمیمی پیش از رسیدن به روز بزرگشان بوجود خواهد آمد ، می آموزد.

همانطور که اطمینان از مراقبت های بهداشتی خوب برای هر دوی شما مهم است ، اطمینان از مراقبت از روابط خوب برای شما نیز به همان اندازه مهم است. هنگامی که زوجین خود را برای ازدواج آماده می کنند ، آموزش قبل از ازدواج قسمت مهمی از مشاوره خانواده است. دو مورد از مهمترین مولفه های اصلی مشاوره قبل از ازدواج ارتباط و حل تعارض است. همه افراد مهارت های ارتباطی مختلف و مهارت های حل تعارض دارند.

همانطور که برای ایجاد زیربنایی محکم برای ازدواج خود تلاش می کنید ، مشاوران قبل از ازدواج سرمایه های ارزنده ای برای کمک به زوجین هستند که برای آینده خود به عنوان یک زوج با هم آماده شوند. نکته ای که ممکن است آنها در طول مشاوره به شما بگویند این است که تصور نکنید شریک زندگی شما در بیان افکار و حل تعارضات بهتر از توانایی است.

بیشتر مشاوران قبل از ازدواج یک برنامه استاندارد دارند که از آنها استفاده می کنند و به زوجین کمک می کند تا خود را برای بسیاری از چالش های مشترکی که معمولاً زوج های تازه ازدواج کرده با آن روبرو هستند ، آماده کنند. این برنامه ممکن است شامل ارزیابی هر یک از شخصیت های شما باشد زیرا شخصیت های شما به ایجاد یک پایه محکم برای روابط شما کمک می کند. زوجین ممکن است تکالیف درسی داشته باشند یا وظایفی به آنها محول شود که برای بهبود توانایی برقراری ارتباط و تقویت مهارتهای حل و فصل آنها طراحی شده باشد. باور کنید یا نه ، مشاوره قبل از ازدواج حتی می تواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد.

یکی دیگر  از مزایای بسیاری که  کار با درمانگران ازدواج و خانواده که زوجین غالباً از آن چشم پوشی می کنند ، این است که نه تنها توانایی آنها در برقراری ارتباط و کاهش تعارض را بهبود می بخشد ، بلکه به زمینه ای برای هر دو فرد کمک می کند تا بعداً در صورت بروز اختلاف در روابط ، به دنبال کمک حرفه ای باشند. . در یک مطالعه روانشناسی خانواده ، محققان تشخیص دادند که زوج هایی که قبل از ازدواج با ازدواج و خانواده درمانی کار می کردند ، در صورت داشتن مشکل پس از اتمام مرحله ماه عسل ، احتمالاً ملاقات با متخصصان بهداشت روان یا یک درمانگر ازدواج و خانواده داشتند. .

نگاهی دقیق تر به مزایای مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا مشاوره حرفه ای برای شما و همسرتان مناسب است یا خیر.

1. اهداف و تصمیمات متقابل برای ازدواج خود ایجاد کنید

شما و همسرتان ممکن است ایده های متفاوتی در مورد اینکه به طور خاص به معنای رسیدن به یک ازدواج سعادتمند و موفق است ، داشته باشید. با بحث قبلی آنچه هر دو امیدوارید از ازدواج خود خارج شوید ، می توانید چند قطعنامه را تعیین کنید که خواسته های شما را ترکیب کند. این اهداف مشترکی را برای شما فراهم می کند تا در جهت رسیدن به اهداف خود تلاش کنید که هر دو به آن اعتقاد دارید.

حتما بخوانید
مشاوره شغلی

به یاد داشته باشید ، آماده شدن برای ازدواج بیش از برگزاری مهمانی برای جشن نامزدی است. وقت بگذارید و یک پایه محکم برای رابطه خود ایجاد کنید.

2. سبک های ارتباطی را درک کنید ، خود را با آن منطبق کنید و آنها را بهبود ببخشید

بله ، این کاملاً دهان آور است. اما آنچه در آن خلاصه می شود این است که شما و همسرتان نقاط قوت و ضعف سبک های ارتباطی خود و یکدیگر را بهتر درک خواهید کرد. این به شما کمک می کند تا بدانید چگونه با آنها سازگار شوید تا اطمینان حاصل شود که به جای نادیده گرفتن آنها یا بحث درباره آنها ، می توانید با موفقیت از طریق مشکلات احتمالی صحبت کنید.

3. قبل از اینکه درگیری های احتمالی به مشکلی تبدیل شود ، از آنها سر بردارید

آیا می دانید در پس انداز پول مشکل دارید و این شریک زندگی شما را دیوانه می کند؟ مشاوره قبل از ازدواج به شما این فرصت را می دهد که مواردی از این قبیل را قبل از اینکه بگویید “من می کنم” در معرض دید قرار دهد. معمولاً زوجین از صحبت درمورد مسائلی که دارند ، اجتناب می کنند و این تصور را دارند که در درخشش زندگی تازه ازدواج کرده آنها از بین می روند. این دقیقاً برعکس تنظیم خود برای یک ازدواج موفق است. مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا اکنون این مسائل را حل کنید و به شما کمک می کند درک کنید که اختلافات شما نیازی به مشکلات بزرگتر ندارد.

4- رها كردن اضطراب ازدواج

برای بعضی از افراد هر چقدر فرد مهم دیگر ی  را دوست داشته باشند ، تصور تعهد مادام العمر هنوز هم می تواند زمینه ساز برخی از اضطراب ها باشد. اگر شما یا همسرتان با این اضطراب دست و پنجه نرم می کنید ، مشاوره قبل از ازدواج یک گزینه عالی برای شماست. در طول جلسات مشاوره خود می توانید با دلایل احتمالی اضطراب مقابله کرده و از طریق آنها کار کنید. مواجهه مستقیم با مسائل به شما و همسرتان کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که ازدواج گام بعدی مثبت برای روابط شما است.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج چیست و با زوج های نامزد چگونه کار می کنند؟

مشاوره قبل از ازدواج معمولاً فقط در طی چند جلسه کوتاه توسط متخصصان ارائه می شود. تعداد جلسات بسته به نیاز هر زوج متفاوت است. یک جلسه معمول شامل درمانگرانی است که از زوجین می خواهند انواع فعالیتها و تمرینات را انجام دهند. زوجین فعالیت ها را با هم و به طور جداگانه به پایان می رسانند تا یاد بگیرند كه چگونه با هم عمل می كنند.

تمرینات مطالعه قبل از ازدواج ممکن است شامل یک آزمون کتبی یا پرسشنامه ، اقدام یا پاسخگویی به موقعیت های بالقوه ای که ممکن است در ازدواج با آنها روبرو شوند (یعنی نحوه واکنش در مقابل از دست دادن شغل همسرشان) و ایجاد مصوبه های ازدواج و اهداف

زوج های پر مشغله امروز ممکن است در تعیین قرارهای مأموریت برای مشاوره مشکلی داشته باشند. در کنار مدیریت مسئولیت های فردی مانند کار و خانواده ، زمان منتهی به عروسی نیز شلوغ است. جلسات مشاوره انلاین با متخصصان مشاوره و درمان حال خوب زندگی برای زوج های پرمشغله ای که در تقویت روابط خود جدی هستند راحت است.

هنگامی که به صورت آنلاین در مشاوره قبل از ازدواج شرکت می کنید ، از هرجایی که به اینترنت متصل هستید ، به یک درمانگر حرفه ای و ابزار دسترسی پیدا می کنید. شرکت در مشاوره قبل از ازدواج بصورت آنلاین راحتی لازم را برای حفظ زندگی پرمشغله – ضمن آماده شدن برای زندگی جدید – برای زوجین نامزد فراهم می کند.

 

مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *