بزرگتررین کمکی که مشاوره قبل از ازدواج به ما می‌کند

مشاوره قبل از ازدواج

لطفا به کیفیت مقاله امتیاز دهید

مشاوره قبل از ازدواج چقدر می تواند در زندگی کمک کننده باشد؟ آیا قبل از ازدواج باید به مشاوره مراجعه کنیم؟ یک مشاوره خوب چه خصوصیاتی دارد؟ در چه صورتی به مشاوره مراجعه کنیم؟

شاید قبل ازدواج سوالاتی مانند سوالات بالا در ذهن شما نقش بسته باشد. حال که شما قصد ازدواج دارید پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید تا انتخاب درست تری داشته باشید. ازدواج برای هر شخص مهم ترین تصمیمی است که در زندگی می گیرد از این رو باید خیلی دقت کند و با مشاوره صحبت کنید.

مشاوره قبل از ازدواج شاید در قدیم مرسوم نبود و ازدواج را مثل هندوانه در بسته می دانستن ولی اگر مهارت در خرید هنداونه نداشته باشید از هندوانه فروش راهنمایی می گیرید، چه بسا در زمینه ازدواج هم همین گونه است باید از کار بلد در این زمینه یعنی مشاوره ازدواج مشورت گرفت. در قدیم از بزرگان و ریش سفیدان مشورت می گرفتند ولی امروزه با گسترش مشکلات زیاد بهتر است به مشاوران متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا مشکلات بعد از ازدواج کمتر شوند.

ممکن است زمان آشنایی هر دو نفر اینقدر بهم علاقمند شوند که عیب های همدیگر را نبییند در این صورت وقتی به مشاوره مراجعه کنند می توانند انتخابی آگاهانه داشته باشند. همسر آینده شما از یک خانواده ای با افکار، علایق، فرهنگ و تربیتی متفاوت بزرگ شده است و شما نمی توانید این نوع افکار و رفتارها را تغییر دهید باید یاد بگیرید که چگونه با این تفاوت ها زندگی مشترک موفق و پایدار داشته باشید.

چرا قبل از ازدواج بهتر است با فردی مشاوره انجام دهیم؟

چون که ما می خواهیم یکی از تصمیم های مهم زندگی خود را داشته باشیم و نمی خواهیم مشکلاتی که در دیگر زندگی ها اتفاق می افتد، در زندگی ما نیز اتفاق بیفتد. و از آنجایی که قصد ما تشکیل خانواده است و زیر سایه این خانواده قرار است فرزندی رشد کند، باید در انتخاب همسر بسیار دقیق و نکته سنج عمل کنیم.

مشاوره قبل از ازدواج

در مشاوره قبل از ازدواج چه چیزهایی باید بگوییم و چه چیزهایی نباید بگوییم؟

در ابتدا باید فکر کنید که چه چیزهایی را می توانید به مشاوره خانواده بگویید. آیا می شود تمام جزیئات زندگی خود را برای مشاوره تعریف کرد؟ یا فقط مسائلی را باید مطرح کرد که روی آن ها باید کار بشود؟ اگر مسئله ای خیلی حساس است آیا باید آن را کامل توضیح داد یا شمای کلی از مساله را تعریف کرد؟ اگر همسر آینده شما در آن جلسه حضور دارد و با تعریف این موضوع باعث شرمندگی او خواهید شد، بهتر است بعضی مسائل مخفی باقی بمانند، ولی در صورتی که برای این موضوع پیش مشاوره مراجعه کرده اید باید این موضوع را در میان بگذارید.

حتما بخوانید
مشکلات زناشویی

نظرات منصفانه درباره نقاط قوت و ضعف خودتان و همسرتان به مشاوره ارائه دهید. و به جای ایراد گرفتن از همسرتان و انتقاد کردن از او، درباره ی خودتان صحبت کنید. مثلا بگویید با گفتن فلان حرف همسرم من دچار خشم یا ناراحتی یا غم شدم و… روی مشکلات اصلی متمرکز شوید. ممکن در زندگی زناشویی تان با چند مساله دست و پنجه نرم کنید و با در نظر گرفتن مشکل بزرگ به کمک مشاور راهی برای حل آن پیدا کنید.

با توجه به آنچه گفته شد، برای مشاوره ازدواج بخواهید به مشاوره مراجعه کنید، فکر می کنید چه مسائلی برای گفتن به مشاوره اولویت دارد؟

هدف از مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج می تواند شامل 3 هدف باشد:

  1. بررسی آمادگی نامزدها برای ازدواج
  2. ارزیابی هم کف بودن و یا هماهنگی و همسانی نامزدها
  3. ارزیابی مهارت های زندگی مشترک

مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

مشاور پیش از ازدواج جلسات متعددی برای هر دو زوج برگزار می کند که این جلسات به صورت انفرادی و زوجی است. که در جلسات انفرادی سوالات خصوصی تر را از زوجین می پرسد و راز نگه دار است و میتوان به شخص مشاور اعتماد کرد پرسیدن سوالات خصوصی تر برای کمک به زوجین است که انتخاب درست تری داشته باشند و مشاوره جواب این سوالات را به زوج مقابل به هیچ عنوان نمی دهد.

ممکن است از زوجین آزمون های کتبی متعددی بگیرند که احتمال موفق بودن یا نبودن ازدواج آن ها را بررسی می کند البته این آزمون ها و سوال و جواب ها به طور قطعینت نمی تواند پاسخ 100% درستی بدهد.

این آزمون هایی که می گیرند شناختی به منظور شناخت زیر ساخت های شخصیتی طرفین کار برد دارد. که احتمال موفقیت آمیز بودن ازدواج را بررسی می کند، ممکن است شخصی درون گرا باشد و طرف مقابل برون گرا باشد این دو بعد از ازدواج به مشکلات زیادی برمیخورند و از این رو مشاوره با گرفتن این آزمون می توانند تشخیص دهد و آن زوج را راهنمایی کند.

هیچ وقت یک مشاوره نمیگویید این کار را انتخاب کن یا این روش را انتخاب نکن، مشاوره می دهد و انتخاب نهایی را به دست زوجین میسپارد.

حتما بخوانید
خیانت زناشویی و بهترین راه تشیخص خیانت

باید این نکته را حتما مد نظر داشته باشید که صداقت شرط اصلی و موفقیت هر ازدواج است، هنگامی که زوجین برای آشنایی بیشتر باهم صحبت می کنند سوالات یکدیگر را با صداقت جواب دهند همچنین سوالات مشاور و آزمون های کتبی را با صداقت جواب بدهند که در زندگی آینده به مشکل برخورد نکنند.

مشاوره قبل از ازدواج

چه زمانی پیش از ازدواج به مشاوره مراجعه کنیم؟

زمان انجام مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اینکه این امر با موفقیت بیشتری همراه باشد بهتر است در زمان مناسب به مشاوره مراجعه کنید که نتیجه بهتری بگیرید.

بلافاصله پس از آشنایی زمان مناسبی نیست و همچنین گذشت زمان زیاد هم مناسب نیست چون که ممکن است زوجین بهم علاقمند شوند و از سودمندی جلسات مشاوره کاسته شود.

بهترین زمان مشاوره قبل از ازدواج، بعد از خواستگاری و هشت یا 10 ساعت گفتگو بین زوجین انجام شده باشد و در صورت آشنایی پس از دو یا سه ملاقات است.

نتیجه گیری

ما در این مقاله درباره ی مشاوره قبل از ازدواج به طور کامل و واضح و مفصل صحبت کردیم که امیدواریم کمکی کرده باشیم به زندگی جوان هایی که می خواهند تازه زندگی مشترک خود را آغاز کنند برای انتخابی بهتر و موثرتر در زندگی، بهتر است در زمان مشخصی که در بالا ذکر شده به مشاوره مراجعه کنید تا مشکلی در زندگی نداشته باشید. می توانید برای راحتی کار خودتان و صرف جویی در زمان از مشاوره آنلاین سایت حال خوب مشاوره بگیرید.

برای شما انتخابی درست و زندگی سالم و شاد را از خداوندمنان خواستاریم.

درمان مشکلات زناشویی

قبل از ازدواج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *