چگونه استرس طولانی مدت کودک خود را در زمان کرونا کاهش دهیم؟

کاهش استرس کودکان در زمان کرونا

لطفا به کیفیت مقاله امتیاز دهید

با ادامه روند همه گیری کرونا ، ممکن است متوجه شوید که میزان استرس کودک شما به جای بهبود ، همچنان رو به افزایش است. گذشته از همه تغییرات و اختلالی که بچه ها در اوایل تجربه کرده اند ، ترس از چیزهای ناشناخته نیز وجود دارد که می تواند استرس را برای بچه ها ایجاد کند.از این گذشته ، هیچ کس به طور قطعی نمی داند که چه زمانی اوضاع به حالت عادی برمی گردد. حتی بازگشت به مدرسه پس از مدت طولانی یادگیری در خانه می تواند استرس زیادی ایجاد کند.اگر کودک شما همچنان استرس مربوط به بیماری همه گیر را تجربه می کند ، مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش استرس کودک در کرونا انجام دهید.

در اینجا نحوه شناسایی استرس ، رفع ترس آنها و کمک به آنها در کنترل استرس خود وجود دارد. با هم ، می توانید زندگی را برای همه شما که این اوقات دشوار را تحمل می کنند ، کمی کنترل تر کنید.

علائم استرس در کودکان

براساس سازمان بهداشت جهانی ، کودکان ممکن است به روش های مختلف به استرس پاسخ دهند.

به عنوان مثال ، آنها ممکن است بیشتر مضطرب ، عصبانی ، گوشه گیر یا تحریک شوند. حتی ممکن است برخی از آنها در مورد شب ادراری مشکل داشته باشند. در اینجا برخی دیگر از علائم احتمالی اضطراب کودک شما وجود دارد:

  • نمایش گریه یا تحریک بیش از حد (در کودکان کوچکتر)
  • بازیگری یا تحریک پذیری (در نوجوانان)
  • سردردهای غیر قابل توضیح ، دل درد یا انواع دیگر درد بدن را تجربه کنید
  • درگیر شدن در عادات غذایی ناسالم
  • داشتن عادات خواب نامناسب
  • نگرانی ، ترس یا اندوه بیش از حد را تجربه کنید
  • پرهیز از مدرسه یا عملکرد ضعیف
  • داشتن مشکل در تمرکز ، تمرکز یا توجه

چگونه باعث کاهش استرس کودک در کرونا

طبق آكادمی اطفال آمریكا (AAP) ، كودكان غالباً به دنبال والدین خود برای ایمنی – چه جسمی و چه احساسی هستند.

در نتیجه ، هنگامی که بچه ها استرس زیادی را تجربه می کنند ، والدین باید به بچه های خود این  اطمینان را بدهند که با هم از پس این چالش ها برمی آیند. در اینجا چند روش دیگر برای کاهش استرس کودک در کرونا  آورده شده است:

صادق باش

اگر کودک شما درمورد بیماری همه گیر سوالاتی دارد یا اینکه چه موقع اوضاع به حالت عادی برمی گردد ، به این سوالات ساده و صادقانه پاسخ دهید. تصدیق کنید که در حالی که مردم هنوز بیمار هستند ، دانشمندان واکسن هایی ساخته اند که می تواند به محافظت از افراد در برابر بیماری کمک کند. به همین ترتیب ، اگر فرزند شما از اخبار یا دوستان آنلاین خود چیزی ناراحت کننده می شنود ، برای کاهش استرس کودک در کرونا حتماً این نگرانی ها را صریح و صادقانه برطرف کنید.

حتما بخوانید
نقش ژنتیک در بیماری های روانی

احساسات فرزند خود را تصدیق کنید

ناراحت بودن کودک یا نوجوان شما از تغییراتی که تجربه کرده اند یا اینکه هنوز در کارهای مجاز محدود هستند طبیعی است. ابتدا اطمینان حاصل کنید که احساسات آنها را تأیید می کنید ، سپس توضیح دهید که چرا هنوز برخی محدودیت ها در فعالیت ها وجود دارد.

به فرزندانتان عشق بورزید

آغوش اضافی ارائه دهید. وقتی بچه ها استرس دارند یا ناراحت هستند ، به آنها کمک می کند تا بدانند که بدون قید و شرط دوستشان دارند. اطمینان حاصل کنید که بغل های زیادی را ارائه می دهید و به آنها یادآوری می کنید که در کنار آنها هستید. به یاد داشته باشید ، بسیار استرس آور است که هنوز در کارهایی که می توانند و نمی توانند انجام دهند بسیار محدود است. حتی اگر آنچه آنها را تجربه می کنند استرس زا باشد ، دانستن اینکه علی رغم همه آنها مورد علاقه قرار می گیرند ، می تواند آرامش و اطمینان خاطر باشد.

7 راهکار برای کاهش استرس کودک در کرونا

ترس ، عدم اطمینان و استرس می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی بچه ها بگذارد. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد هنگامی که کودکان در معرض استرس مزمن قرار می گیرند ، در بزرگسالی در معرض تعدادی از پیامدهای بهداشتی منفی مانند افسردگی ، سرطان ، آسم و بیماری های قلبی عروقی هستند

به همین دلیل ، والدین باید اقدامات لازم را انجام دهند تا به فرزندان خود کمک کنند تا از طریق روش های سالم از پس این استرس برآیند. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید به فرزندان خود کمک کنید تا از پس استرس طولانی مدت بیماری همه گیر برآیند.

یک روال منظم را حفظ کنید

اگرچه ایجاد یک روال یک راه حل ساده به نظر می رسد ، تحقیقات نشان داده است که ایجاد روال با موفقیت اجتماعی و تحصیلی مرتبط است. از همه مهمتر ، برنامه های معمول می توانند در مواقع بحرانی باعث ایجاد انعطاف پذیری شوند .5 بنابراین ، از این نکته غافل نشوید که چگونه داشتن یک برنامه روزانه نه تنها می تواند به نفع فرزند شما باشد بلکه باعث کاهش استرس نیز می شود. اگر از قبل روال دارید ، حتماً آن را حفظ کنید.

در مورد مدرسه واقع بین باشید

شاید هیچ چیز بیشتر از آموزش و پرورش توسط COVID-19 مختل نشده باشد. بچه ها با آمادگی کم وارد محیط های یادگیری آنلاین شده اند و کسانی که در مدرسه هستند باید همزمان ماسک زدن و فاصله اجتماعی را کنترل کنند در حالی که سعی می کنند همزمان یاد بگیرند. در نتیجه ، اطمینان حاصل کنید که فرزندان خود را بیش از حد تحت فشار قرار نمی دهید تا همان موفقیت را که قبل از همه گیری داشتند ، تجربه کنند. تشخیص دهید که در مدرسه عدم اطمینان زیادی وجود دارد و باید تعدیل شود. به علاوه ، سطح استرس آنها نیز ممکن است در موفقیت آنها اختلال ایجاد کند.

حتما بخوانید
تأثیرات مخرب دروغ در زندگی زناشویی | عدم اعتماد چگونه بر یک رابطه تأثیر می گذارد؟

اغلب بیرون بروید

یک مطالعه اخیر نشان می دهد هنگامی که کودکان بین 10 تا 18 سال در خارج از کشور بودند و در طول COVID-19 در فعالیت های خارج از منزل شرکت می کردند ، نسبت به نوجوانانی که در فعالیت های خارج از منزل شرکت نمی کردند ، کاهش رفاه کمتری را تجربه کردند. 6 در نتیجه ، به دنبال راه هایی برای بیرون رفتن با بچه های خود هرچه بیشتر بارها مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری یا پیاده روی باشید. حتی پرتاب یخ زدگی به سمت پارک می تواند به بچه های شما کمک کند تا استرس را کاهش دهند.

راه های خلاقانه ای برای ارتباط با دیگران پیدا کنید

قطع ارتباط طولانی مدت با دوستان و خانواده برای جوانان بسیار استرس آور است. مطمئن شوید که به دنبال راه هایی برای ادامه ارتباط با افرادی هستید که از آنها جدا شده اید. با واکسیناسیون افراد ، این فرصت ها بیشتر و بیشتر در دسترس قرار می گیرند.

مدل نحوه کنترل استرس

بچه ها به والدین نگاه می کنند تا تعیین کنند که در هر شرایط مشخص چگونه باید پاسخ دهند. در نتیجه ، اطمینان حاصل کنید که سطح استرس خود را به طور موثر مدیریت می کنید. نشان دهید که چگونه از طریق آگاهی ، ورزش ، تمرینات تنفسی و تغذیه سالم ، استرس را کنترل کنید.

برخی از آنها را کنترل کنید

بنابراین بسیاری از موارد مربوط به همه گیری از کنترل فرزند شما خارج است. در نتیجه ، به دنبال مواردی باشید که می توانند کنترل کنند. به عنوان مثال ، ممکن است به آنها اجازه دهید اتاق خود را مرتب کنند ، انتخاب کنند که در آن هفته از آنجا بیرون بیایید یا گیاهانی برای باغ خانواده انتخاب کنید. فرصت دادن به فرزندان برای تصمیم گیری یا کنترل برخی موارد در زندگی باعث احساس قدرت می شود و مانند اینکه می توانند برخی امور زندگی خود را به عهده بگیرند.

ذهنیت رشد را تشویق کنید

اگرچه مهم است که تصدیق کنیم همه گیری چالش ها و ناامیدی های زیادی ایجاد کرده است ، اما این بدان معنا نیست که شما و فرزندتان باید در آن ناامیدی زندگی کنید. درعوض ، وقتی کودک به بیماری همه گیر می رسد ، کودک خود را تشویق به رشد ذهنیت کنید. از آنها بخواهید به دنبال چیزهایی که آموخته اند و یا چطور رشد کرده اند. آنها حتی ممکن است بتوانند نکات مثبتی را که بیش از حد مانند گذراندن وقت با خانواده رخ داده است ، پیدا کنند.

مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *